Usługi

Komu powierzyć prowadzenie kampanii Google Ads?

Reklama Google Ads (dawniej Google AdWords) to obecnie najszybszy sposób na zaistnienie z produktami firmy w najpopularniejszej wyszukiwarce świata. Należy mieć jednak na uwadze, że z systemu tego korzystają już miliony przedsiębiorców, zatem początkujący reklamodawca powinien podejść do tematu tworzenia kampanii maksymalnie profesjonalnie — tylko wówczas bowiem jest w stanie uzyskać optymalne efekty i wysoką konwersję. Od czego zacząć?

Co ma wpływ na koszty kampanii Google Ads?

Jest wiele czynników, które mają wpływ na ostateczny koszt prowadzonych działań poprzez system Google AdWords/Google Ads. Oto tylko wybrane z nich:

  • branża, w której działa przedsiębiorca — nie jest tajemnicą, że koszt kliknięcia w reklamę może bardzo różnić się w poszczególnych sektorach i wynosić od kilkunastu groszy do nawet kilkudziesięciu złotych
  • zakres reklamy — przedsiębiorca, który chce reklamować się nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale również w sieci partnerskiej Google, powinien przygotować sobie na ten cel większy budżet
  • dzienny budżet — oczywiście przedsiębiorca ma możliwość ustawić sobie maksymalny budżet z przeznaczeniem na prowadzenie Google AdWords , ale musi mieć świadomość, że wpłynie to na zasięg jego reklamy
  • optymalizacja kampanii — dobrze zoptymalizowane grupy reklam i użycie właściwych słów kluczowych oraz odpowiedniego sposobu ich dopasowania w kampaniach może znacząco obniżyć koszt kliknięcia w reklamę.

Należy mieć na uwadze, że o tym, które reklamy wyświetlają się w sieci wyszukiwania czy sieci partnerskiej Google Ads, decyduje system aukcji. Reklamodawca, który jest gotowy płacić za kliknięcie w reklamę najwięcej oraz który zastosował najbardziej trafne ustawienia swojej kampanii, uzyska najlepszą widoczność swojej reklamy.

Kto powinien prowadzić kampanię Google Ads dla firmy?

Ponieważ czynników wpływających na sposób przydzielania miejsca reklamowego w systemie Google AdWords jest wiele, warto zlecić obsługę kampanii profesjonalistom. Dobra agencja SEO SEM jest w stanie nie tylko zminimalizować koszt CPC (cost per click) reklamy, ale również sprawić, że będzie ona bardziej atrakcyjna dla głównych grup docelowych — np. przez zastosowanie zwrotów call to action. Nie można też zapominać o remarketingu, który odgrywa ogromną rolę w e-commerce, ponieważ umożliwia ponowne dotarcie z ofertą marki do osób, które weszły już w interakcję ze stroną przedsiębiorcy — znacznie zwiększa to szansę na dokonanie przez klienta konwersji, czyli np. sfinalizowanie zakupu.

Z tego powodu najlepiej powierzyć prowadzenie Google AdWords doświadczonej agencji interaktywnej, mającej już w portfolio podobne projekty. Korzystając ze wsparcia agencji, przedsiębiorca zyskuje więcej czasu na rozwijanie swojej marki, jednocześnie oszczędzając pieniądze — nie tylko na niższych kosztach samej kampanii, ale również na zatrudnieniu. Współpraca z agencją SEM jest bowiem dużo tańsza niż zatrudnienie etatowego specjalisty do e-marketingu, co docenią zwłaszcza mikroprzedsiębiorcy oraz małe, rodzinne firmy, szukające oszczędności, gdzie się tylko da.

Dodaj komentarz