Reklama na Facebooku – czy warto?
Przy rozważaniach, gdzie warto być obecnym w social media, jak rozpocząć pierwsze kroki na facebooku, pojawia się zawsze temat związany z reklamą sponsorowaną. Ma ona różny cel i różne możliwości przy propagowaniu FanPage’a, wzmacnianiu świadomości marki w odczuciu klienta czy budowania społeczności. Jednak za każdym razem pojawi się to samo pytanie – czy warto?
Każda firma posiada mniejszy bądź większy budżet na działania reklamowe. Każdy z tych podmiotów widzi efekty działań – o ile są one wykonywane poprawnie. Strona internetowa daje kontakt z klientem, który szuka w sieci sklepu / usług czy określonych produktów. Pomocne tutaj jest pozycjonowanie czy AdWordsy. Jednak, jak widać po zmieniających się stawkach agencji reklamowych i trendach na rynku – takie rozwiązanie, choć skuteczne, jest też kosztowne. Dlatego kolejnym wyjściem jest reklama na Facebooku.
Różne możliwości, jakie daje Ci Facebook
Facebook nie ogranicza swojej reklamy do podbijania postów, aby pojawiły się szerszemu gronu odbiorców. To też nie tylko reklama, która ma na celu zdobycie nowych fanów, którzy będą liczbą na profilu, aby zaraz się nią pochwalić przed konkurencją. To nieograniczone możliwości w śledzeniu zachowań konsumentów i podsunięcie im rozwiązania, gdy właśnie tego potrzebują.
Facebook udostępnia bardzo zaawansowane rozwiązania przy projektowaniu reklam. Oczywiście, można to zrobić bardzo łatwo – poprzez ustalenie grupy docelowej. System pozwoli wybrać nam płeć odbiorcy, jego wiek (w widełkach), wykształcenie, miejsce zamieszkania, a nawet zainteresowania czy powiązane strony, które już mógł polubić. Ułatwia to zdobycie klienta, ponieważ nie celujemy na oślep, tylko rzeczywiście staramy się skłonić taką osobę, która może być zainteresowana reklamą. Ale czy możemy być jeszcze bardziej precyzyjni? Oczywiście! Polecam www firmy Media Click, gdzie na firmowym blogu znajdziecie wiele informacji o Facebook Ads, pozycjonowaniu stron i Google Ads.
Niczym ciasteczkowy potwór, śledzimy naszego klienta, aby zaatakować w porę!
Na stronach internetowych funkcjonują Coockies, które zapisują sobie profil klienta, a następnie śledzą jego aktywność i co jakiś czas pokazują ofertę, która go interesuje. Na Facebooku można zastosować remarketing – który działa w podobny sposób. Przypominamy konsumentowi o ofercie w najmniej oczekiwanym momencie, a raczej wtedy – gdy najbardziej może tego potrzebować. Mało tego! Możemy skroić coś specjalnie dla niego, rabat, darmową dostawę, kolor czy konkretne rozwiązanie. Wszystko po to, by rzeczywiście doprowadzić do pozytywnego (dla nas) zakończenia transakcji.
Dlatego tutaj pojawia się chyba oczywista odpowiedź na pytanie, które zadaliśmy w treści artykułu. Warto inwestować w reklamę na Facebooku, bo często jest tańsza od pozycjonowania czy też AdWordsów, a przynosi zdecydowanie lepsze efekty, niż przy takich rozwiązaniach. Warto to wypróbować, bo można się bardzo pozytywnie zdziwić, jak dużą potęgę mają social media w życiu obecnego konsumenta!
Źródło: https://mediaclick.pl/