Sklepy

Główne korzyści użytkowania roweru z paskiem zębatym

Współczesne technologie materiałowe dają alternatywę użytkową także dla właścicieli jednośladów. Rowerzyści nie są więc skazani tylko na klasyczny łańcuch. Ten element, choć trwały i naprawdę wytrzymały, ma też pewne niedoskonałości związane z użytkowaniem oraz konserwacją. Niestety duża grupa aktywnych miłośników jazdy szosowej czy górskiej ciągle nie wie o nowych możliwościach. Daje je rower na pasku zębatym, który mimo mnóstwa zalet ma jedną, dużą wadę. Jest nią wysoka cena zakupu, nadal odstraszająca wielu, potencjalnych klientów. Argumenty za oraz przeciw można znaleźć na blogu pieknyrower.pl.  

Zalety i wady rowerów z paskiem zębatym

Ten rower na pasku daje właścicielowi szereg korzyści, związanych z przyszłym użytkowaniem. Wśród głównych atutów takiego typu napędu można wskazać:

  • cichą pracę, bez szarpania czy zacięć,
  • brak konieczności stosowania smarów,
  • niepodatność mechanizmu na korozję,
  • bezobsługowość,
  • doskonałą płynność jazdy,
  • materiał trwalszy niż stalowy łańcuch.

Zaleta wymieniona na końcu może w teorii być mało wiarygodna. Jednak współczesna technologia z włókna węglowego powleczona cienką warstwą karbonu daje zdecydowanie większą wytrzymałość. Przy zachowaniu optymalnej elastyczności i rozciągliwości. Rower na pasku zębatym to nie tylko zalety. To rozwiązanie ma też pewne niedoskonałości kosztowe oraz techniczne. Do najważniejszych trzeba zaliczyć chociażby:

  • zdecydowanie wyższą cenę zakupu,
  • konieczność dostosowania konstrukcji ramy,
  • brak możliwości montażu przerzutek,
  • wysokie poziomy tarcia i zużycia zębatek,
  • bardziej skomplikowane serwisowanie pozostałych podzespołów,
  • wymóg idealnego naprężenia paska.

Całość przedstawionych argumentów jest dobrą bazą do podjęcia decyzji.

Pasek zębaty w rowerze – na co zwrócić szczególną uwagę?

Kupując rower na pasku zębatym należy sprawdzić podstawowe parametry tego modelu, właśnie pod kątem charakterystyki działania i konserwacji napędu. Dlatego szczególną uwagę trzeba zwrócić na:

  • całościową konstrukcję ramy,
  • dostępne lub opcjonalne doposażenie,
  • stosunek jakości do ceny danego modelu,
  • materiały z których jest wykonany pasek,
  • ogólną renomę producenta.

Współcześnie na rynku działa tylko kilka firm, których napędy paskowe są naprawdę godne rekomendacji. Wśród nich można wymienić na przykład markę Gates Corporation, wyspecjalizowaną w takich modelach. Dlatego lepiej unikać nadzwyczajnych ofert cenowych, ponieważ okażą się całkowitą pomyłką. Najtańszy rower na pasku kosztuje minimum 3500 zł, a i tak jest to kwota dość zaniżona. Tak naprawdę, modele z tą wersją mechanizmu są powszechnie dostępne w cenach od 5000 zł wzwyż. Jest to kosztowna inwestycja, która zwolennikom trendu da jednak naprawdę dużo frajdy oraz satysfakcji z użytkowania roweru.   

Dodaj komentarz